Педагогіка – це не тільки наука,
а й мистецтво, - найбільше, найскладніше, найвище і найнеобхідніше з усіх мистецтв.
К. Д. Ушинський.
Функції та структура методичної роботи
Методична робота - це система взаємоповязаних дій і заходів , яка грунтується на досягненнях науки, передового досвіду й конкретному аналізі роботи вчителів. Діяльність методичної роботи школи спрямована на підвищення рівня професійної майстерності вчителів, активізацію педагогічних досліджень, збільшення кількості та покращення якості методичних розробок.
Мета методичної роботи - підтримка ділового тонусу вчителя, впровадження кращих традиційних і нових зразків педагогічної діяльності, відкриття шляху до пошуку, ініціативи і творчості.
Методична робота повинна:
- спонукати вчителя до роботи над вдосконаленням фахового рівня;
- сприяти взаємному збагаченню членів колективу педагогічними знахідками;
- дати можливість молодим спеціалістам вчитисяпедагогічної майстерності у досвідчених колег;
- забезпечити підтримання духу творчості, прагнення до пошуку.
Функції методичної роботи
(стосується і кожного вчителя, і колективу)
- творче осмислення соціального замовлення, нових нормативних документів, доведення їх до свідомості кожного педагога, впровадження досягнень передового педагогічного досвіду, новаторства, профілактика типових для всіх шкіл труднощів та недоліків у педагогічній діяльності;
- впровадження і використання досягнень психолого-педагогічної науки, інших дисциплін;
- поширення за рамки школи передового досвіду, досягнутого колективом (через педчитання, методичні об`єднання, школи передового педагогічного досвіду);
Структура методичної роботи школи
- педагогічна рада;
- методична рада;
- школа молодого вчителя;
- творча група;
- школа передового педагогічного досвіду;
- шкільні предметні методичні об`єднання;
- соціально-психологічна служба.
Стратегічна концепція роботи методичного об’єднання:
Виконуючи своє головне завдання, сучасна школа має стати для дитини помічником у її життєвому виборі, формуванні навичок самореалізації, самозахисту, досягненні всебічної особистісної гармонії .
На сьогоднішній день актуальним є процес виховання, який передбачає наступне:
· художньо-естетичну освіченість і вихованість особистості. Виховуючи в школярів естетичні погляди, смаки, які ґрунтуються на народній естетиці та кращих надбаннях цивілізації, національне виховання передбачає вироблення умінь власноручно примножувати культурно-мистецькі надбання народу, відчувати й відтворювати прекрасне у повсякденному житті.
· моральне виховання – прищеплення та розвиток моральних почуттів, переконань та потреби поводити себе згідно з моральними нормами, що діють у суспільстві; опанування духовною культурою людства, нації, найближчого соціального оточення; наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу; загальнолюдських моральних цінностей.
· фізичне виховання – утвердження здорового способу життя як невід’ємного елемента загальної культури особистості. Повноцінний фізичний розвиток особистості, формування її фізичних здібностей, зміцнення здоров’я, гармонія тіла та духа, людини та природи – снова фізичного виховання.
· трудове виховання – формування на основі сучасних знань творчої, працелюбної особистості, умілого господаря, що володіє відповідними навичками та вміннями, професійною майстерністю, може самостійно знайти застосування власним здібностям у системі виробництва, науки, освіти.
Головна мета методичної роботи – не лише надання реальної дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні рівня їхньої професійної майстерності згідно з проблемами, над якими працює школа, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя, необхідність усвідомлення вчителям потреби у підвищенні свого фахового рівня.
Методична робота
МО вчителів початкових класів
МО вчителів іноземних мов
МО вчителів української мови та літератури
МО вчителів математики та фізики
МО вчителів фізкультурно-естетичного циклу
Школа – світ душевних людських доторкань.
Нехай це буде першою заповіддю нашої педагогічної етики!
В. Сухомлинський